Alla inlägg under oktober 2015

Av Ellen Nilsson - 31 oktober 2015 17:04

Hej!!!
Nu är det lördag igen ja.
Min lördag har varit helt underbar.
Myst med mamma ganska mycket.
Lasse Maja var super bra tycker jag. Jag älskade verkligen den. Men jag gissade ut ganska tidigt vem det var men ändå så var den super bra!!!;)
Här kommer lite bilder från i dag.
I mon så kommer jag tyvärr inte blogga så himla mycket för att jag och pappa ska ut och jaga. Eller ja jag är med för att pappa ska gå hela tiden. Jag känner att jag behöver det. Jag ska kolla bort om pappa ska skuta älgen. Hi hi!!!!!:))))

Av Ellen Nilsson - 31 oktober 2015 08:38

Godmorgon!
Hoppas att ni har sovit jätte gott för att det har jag.
Jag gick inte och la mig förens vid 1:00
Sen vaknade jag vid halv 8 så inte så jätte mycket sömn i natt.
Men iallafall vi hade så himla mysigt i går. Det var så himla underbart mysigt. Vi hade tänkt ljus ute och inne och åt så himla god mat. Jag blev så mätt att jag knappt ville äta frukost i dag.
Till lunch så är gästerna & mamma & pappa & Agnes & Johan klyftpotatis och kycklingsoppa typ. Jag åt lax med kluftpotatisar.
Sen till efterrätt så åt vi morotskaka. Mmmmm.... Jag älska den verkligen.
Det blir ganska mycket över så att den ska vi fika på nu på morgonen!!;)
I eftermiddag ska jag gå på bio den nya Lasse Maja! Så den hoppas jag att den kommer att var bra!
Hoppas att ni får en superbra dag!!!;)

Av Ellen Nilsson - 30 oktober 2015 14:34

Kära du!
I dag tänkte jag skriva om kärleken.

Inleder man en relation med någon väldigt snart efter det att man precis träffats kan det handla om att man är kär i kärleken snarare än i personen man dejtar. Känslor man tror sig ha, kan överdrivas eftersom man väldigt gärna vill uppleva dem. Det är inte konstigt att man söker efter kärlek, närhet och tillit ? men det är skillnad på att vara förälskad i någon, och att faktiskt vara kär i eller älska personen.
Kär i kärleken? Du tvivlar på känslorna

Tvivlar du på dina känslor för personen du dejtar? Om du är kär på riktigt är det mer troligt att du ?bara vet? att det du känner är äkta. Det kan kännas lockande att inleda en relation med någon, även om du inte gillar alla sidor hos personen, men det är inte en bra grogrund för ett förhållande. Då är du antagligen kär i kärleken.

Du hoppar mellan relationer

Har du strax efter att en relation tagit slut inlett ett nytt förhållande? Det kan tyda på att du snarare söker efter någon, nästan vem som helst, än den rätte. Stanna upp och känn efter om känslorna är genuina. Det kan självklart vara så att du hittat drömpartnern och att känslorna då är sanna. Men är det ett upprepat mönster, att du ständigt hoppar från en relation till nästa, kan det vara bra att fundera över hur verkliga känslorna varit. Kanske har du har varit mer kär i kärleken, eller kanske känt ångest över att vara ensam.

Fokusera på dig själv

Om du tvivlar på känslorna inför din dejt eller partner, och om du inleder en ny relation strax efter att den tidigare tagit slut, kan det vara dags att utvärdera dig själv och din situation. Vad känner du ? egentligen? Vad söker du i en relation och hos din partner? Stämmer dina önskemål överens med den situation du befinner dig i, eller är du kär i kärleken? Det är viktigt att du ser över dina egna behov och prioriteringar, inte enbart din partners. Båda parter måste må bra och trivas i relationen.

Komma bort från ?kär i kärleken?

Det kan vara svårt att se eller känna om känslorna är genuina, men inleder du en relation med någon som du inte gillar alla sidor hos, och om du tvekar över dina känslor ? så kan det mycket väl handla om att du är kär i kärleken. Lär dig älska dig själv först, det är nyckeln till att bygga en trygg och mogen relation med någon annan.

Se till att du tar dig tid för dig själv och får ditt eget utrymme i förhållandet. Lita på att din partner finns kvar även om ni gör saker på varsitt håll och lita på att du klarar av att göra saker på egen hand. Det är inte ovanligt att man har egna intressen och vänner, som din partner inte nödvändigtvis behöver vara en del av. Du ska inte behöva kväva dina egna drömmar och hobbys för att du är i en relation. Det är möjligt att sakerna du gillar är något som din partner ser som en intressant sida hos dig, även om ni inte har själva hobbyn gemensamt. Även om ni tar till er varandras intressen och eventuellt kommer att dela dessa så ska du fortfarande kunna vara dig själv i förhållandet. Känner du inte att du kan vara dig själv, utan måste försöka imponera på din partner eller ta till dig hans eller hennes hobbys, kanske du är kär i kärleken och inte i personen i fråga.

Kunna vara ensam

Det är viktigt att du kan vara ensam och inte behöver någon vid din sida i alla situationer. Även om man är tillsammans med någon kan det hända att man vid vissa tillfällen inte kan tillbringa all tid tillsammans, till exempel vid jobbresor eller om man har olika vänner och/eller intressen. Om du inte är kär i kärleken, utan faktiskt har sanna känslor för din partner, så är det viktigt att du är säker på dig själv, relationen och vet var ni har varandra.

Av Ellen Nilsson - 30 oktober 2015 14:29

Hej!
Hopas att ni har sovit jätte gott för att det har jag!
I går kväll & lite lite nu känner jag att jag är snurrig. Vet inte varför.
Mamma sprang upp till mig och kramade mig sedan frågade hon vad jag ville har till frukost. För att hon sa att hon vill göra frukost på sängen till mig.<3 Så jag tog en kopp te och ett ägg en macka med keso på och ett glas med juce. Mmmm. Man hör bara hur hon fixar och dona där nere.....
Just det ja i går sa jag att jag skulle prata om vad som händer i dag!
Nu på förmiddagen så ska hundarna till doktorn. Mamma och Agnes ska hänga med men inte jag. För att som ska ta spruta och det klara jag inte av.
Då under tiden ska jag gå ut och gå med tj och mocka lite.
Sen vid 12:30 då kommer mammas kompis. Så mamma ska göra en soppa att bjuda på. Jag ska äta grönsakssoppan från igår tänkte jag och mamma. Sedan till efterrätt då tänkte jag göra fruktsallad. Med glass i oh chokladsås.mmmmm..;)
Sedan på kvällen då kommer det att komma några andra vänner. Så då ska vi äta jätte god mat. Eller ja ja äg ska göra det för att jag ville göra min egna mat.
Till efterätt då ska jag göra en morotstårta. Så det ska blir så himla gott..
I morgon ska jag gå på bio;)

Av Ellen Nilsson - 29 oktober 2015 16:29

God kväll!
Hoppas att ni har det super bra för att det har jag.
I går till i dag då sov jag över hos Alva ju. Vi hade det så himla mysigt;)
Om ni kolla ner där mina bilder är där ner. Då ser ni en påse och där i är en macka sedan en chokladdruk och en presestårta. Det fikade jag på. Så den är ju inte alls nyttig om man tänkte på min nyttiga vecka.
I dag så åkte jag hem runt 11.20 precis när vi steg upp ur sängen;) så han inte äta frukost så fick göra det hemma. Sen till lunch så gjorde mamma grönsakssoppa så himla gott;)
I mon så har jag hela dagen planerad.
Hundarna & mamma & Agnes ska till doktorn i mon så jag blir äntligen hemma själv lite;)
Men det ska jag prata vidare om i mon.
I dag så fick jag äntligen mina nya prudukter;) från alla olika marken. Så kolla här nere på bilden så marker du vad det är jag har fott.
I kväll så ska jag har lite spa kväll med mig själv!!! UNDERBART!!!!!!
Hoppas att ni har en superbra dag!!!!!<3

Av Ellen Nilsson - 28 oktober 2015 07:38

Hoppas att ni har sovit jätte gott för att det har jag. Jag vakande vid kanske runt 6 tiden. Sedan kom viola och hoppade upp i sängen så vi somnade om igen. Men mysigt var det iallafall.
Min frukost beståd av en kopp te? En grov maka med keso på. Så himla gott. Just det lite gurka på också. Nu ska jag läsa lite innan jag ska börja packa inför att åka in till stan. Jag ska vara hos Alva vid 10:00 ungefär!
Viola ska åka till Älmhult och klippa sig. Undrar hur hon kommer att se ut.
Ni: jag ska försöka blogga så mycket jag vara kan i dag.....
Ha en superbra dag puss puss;)

Av Ellen Nilsson - 27 oktober 2015 18:18

Hej! Hoppas att ni mår jätte bra för att det gör jag.
Min dag har varit underbar? När vi bowlade så var det jätte roligt. Sen har jag tyvärr druckit läsk i dag. Men till mat så åt jag en vänsterbotyensallad. Det var så himla gott. Så nu för fösta gången har jag ätigt musler. Så himla gott?
I dag så gick vi till stan efter då. Då köpte jag ett skärp och ett råsa band & ett par till tajts. Men jag fundera på om jag ska byta dom. För att jag har dom i S och skulle nog behöver i XS!?
I mon har jag en plan vad jag ska hitta på!? Men jag har inte pratat klart med mamma ännu?? Så får se hur jag gör i mon?

Av Ellen Nilsson - 27 oktober 2015 07:41

Hej!
Hoppa att ni har sovit gott för att det har jag. I dag så ska jag iväg med komfermationen. Jag ska åka in med Anna och hennes mamma! (Anna min kompis) Dom aka hämta vid halv elva. Föst ska vi bowla sen ska vi åka och äta pizza med konfirmationen. Men denna veckan har jag ju hälsa vecka. Så det få nog blir sallad men tyvärr så finns det ju inte så himla goda sallader!?
Denna vecka har jaha bestämt mig för att jag ska dricka mer vatten än vanligt. För att det är ju bra att dricka mycket.
Denna dagen är jag glad för att jag har tvättat all tvät. Visst det kommer säkert ny tvätt i kväll men ändå!!!?
Ha nr bra dag!! ??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards