Alla inlägg den 7 november 2015

Av Ellen Nilsson - 7 november 2015 20:04

Gode dag!
I dag är det ju kladkakans dag! Men jag har inte gjort någon! Ha ha!!;)
Men asso jag har inte orkat. Mamma & jag kom hem vid typ klockan 14:00. Det tog en timme och en kvart att åka dit som vi skulle. Så det tog ju den tiden hem också!
Men vi stannade på godisflyget. Det var så mycket godis. Det var godis i ett flyg. Det var ganska trångt tyvärr. Men helt okey. Sen köpte vi present till pappa tills i mon. Men har inte hunnit ta kort på det ännu. Den ligger i grarobben för att pappa inte ska titta på den! Ha ha!;))
I mon så ska jag lura ut pappa på en morgon promenad med tj och viola. Under tiden så ska mamma göra vofflor. Så när jag och han kommer tillbaka då står det frukost på bordet!;;)
På förmiddagen så ska jag och Johan jobba lite tillsammans först.
På eftermiddagen då ska vi till mormor och morfar. Vi ska fria morfar. Hela släkten kommer att vara där.
Sedan har jag inte så himla mycket bestämt. Men iallafall så måste jag föröka hinna ta kort på det som jag har på mig.
Mamma ska till Stockholm då så måste hon har kläning på sig. Asso hon ska tävla med viola. Hon ska bo på hotel mm. Vet ni någon snygg kläning? Maila mig då! För att behöver hjälp. Den får inte vara svart.
I mon kommer bilder på viola från i dag!!
Sov så himla gott!!:)
Kram Ellen

Av Ellen Nilsson - 7 november 2015 14:30

Hej!
Här kommer några frågor som ni mailade in om. Asso jag trodde inte att det skulle komma så himla många frågor med jo det gjorde det! Så himla tacksam för det!!!<3 så här kommer
Hur gammal är du?
14 år

När fyller du år?
28 Mars då fyller jag 15 år

Hur många är ni i din familj?
Mamma Jennie & Pappa Patrik & Lilla syster Agnes

Hur många djur har ni? Vilka är dom? Vart heter dom?
2 kaniner statlite och Bamse
3 hundar Maja Åke & viola
1 katt Elsa
2 Hästar Togsborn Justin & Mascot

Vart ska du göra på fars dag på söndag?
Vi ska fira pappa med släkten hos mormor och morfar;)

Vilka serier titta du på Netflix?
Johan Falk & Wallander & Clee & modern Familj

När slutar du skolan varje dag?
Mån, tis, Tors, fre 14.15
Ons 13.50

Hur kommer du till skolan? Hur kommer du hem?
På morgonen till skolan då åker jag med mamma.
På eftermiddagar då åker jag ibland buss och ibland med mamma.

Vilka är dinna bästa vänner?
Lisa, Anna & Alva

Vart jobba din mamma med?
Hon jobba med ensamkommande flyktingar!

Vart jobba din pappa med?
Han bygger krukar så han jobba på Swetryk

Hur många barn vill du har när du blir stor?
Jag vill ha många för att jag älskar verkligen barn. Så kanske 3 barn och sedan extra barn också.

Vart är din favorit mat?
Min favorit mat är vegitarisk paj. Med lax i. Mmm..

Varför valde du och bli vegitarian?
Det är en ganska lång historia. Men om man ska korta ner

Hur länge har din mamma och pappa varit gifta?
24 maj 2008

Vart heter du på snapchatt? Få man adda dig?
Så klart att du får adda mig. Eller ja ni.. Hi hi..;))
ellen_nilsson heter jag;)

Vilket är ditt favorit ämne?
Engelska tror jag är det just nu. För att vi gör en så himla rolig sak där nu.

Tycker du om att vara nyttig?
Ja, jag älskar att vara nyttig men om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så himla mycket nyttig hela tiden!!;)

Hur länge har du och Lisa haft bakbloggen?
Snart ett år.:)

Hur länge har din *sjukdom* hållt på?
Sjukdom kan man ju inte säga att det är men jag förstå man bet inte vad man ska kalla det! Sen i 3:an.

Hur ser din vardag ut?
6:30 pappa kommer in och väcker mig.
6:45 gå jag ut till hästarna
6:55 klä på mig
7:10 äta frukost
7:25 borsta tänderna/sminka mig
7:35 cykla till Karl
7:40 kommer mamma och hämta mig hos Karl. Åker till skolan!
Skolan;;(

14:15 skolan slutar
14:30 bussen kommer
15:00 hemma
15:10 ät något
15:30 läxor!!
16:15 pappa kommer hem
16:30 vi mockar tillsammans
16:40 kväll!!;)

När är Agnes född?
Hon föddes 2007

Vilket är ditt favorit pogram har du på tv?
Jo jag har många. Bron,solidan,modus,hela Sverige bakar

Av Ellen Nilsson - 7 november 2015 06:01

Godmorgon!
Hoppas att ni har sovit jätte gott för att det har jag!
Nu så är klockan runt 6:00
Vi ska åka vid 7 kvart över typ.
Jag ska ha underställ på mig och så ska jag ett par svarta gins. Ganska lätt kläder tänkte jag har på mig i dag. Ett par gammla gympa skor på mig. Behöver inte vara så himla snygg. Hi hi!!!!;;)
Detta marker ska vi ha med oss i dag. Jag har ganska mycket från det.
Det som är på bilden är min tävlingshjälm. Och mina tävlingsvantar. Min hjälm är väldigt fin och dyr så då måste jag ha den i ett fodral. Och av det fodralet där har jag också en bok som man kan i pas i till hästen eller hunden.
Jag har tyvärr ingen bild på den för att mamma hade redan plakat mer den i väskan som vi ska ha med oss.
Pappa ska vara hemma med pojkarna och Agnes och Åke. Uffe pappas kompis kommer att komma. Dom skulle kolla på folkrece på tv.
Asso att dom kasta över det till tv från datorn. Ni kanske tänker såhär: på hennes pappa är en bra pappa som kan sånna saker. Nej nej säger jag bara! Jag har visat han flera gånger och skrivit en lapp hur man gör.

I mon så måste jag ju har lite till mig och mamma så detta ska vi ha med oss:
4 ägg
2 stora skålar med sallad
Flera kvarg
Vatten
Chokladmjölk (varm)
Te
Morötter
Äppel
Äppelchips
Vegitariska pizzabullar

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards