Alla inlägg den 9 november 2015

Av Ellen Nilsson - 9 november 2015 20:54

God kväll!
Jag har precis ätigt och jag åt lax med sallad och potatis. Mmm..
Min favorit serier Morden i Sandhamn har kommit ut med en till bok. Den 8:de bok. Hon har precis kommit ut med en ny bok. I sanningens namn heter den. Man kan läsa dom första sidorna här: http://media.bonnierforlagen.se/bladderex/?isbn=9789137141893
Här kan man köpa den: https://www.adlibris.com/se/sok?q=i+sanningens+namn
Hon har har gjort fem filmen. Men bara 4 filmen har visats. För att den femte har dom precis spelat in. Min kan ser dom 3 första fem
Här: http://www.tv4play.se/program/morden-i-sandhamn
Och här: http://dreamfilmhd.bz/series/details/4070-morden-i-sandhamn/
Om ni kollar på vardagspuls. Hon var iallafall med där och lagade mat och pratade lite om sin film. Jag har hittat så att ni slipper se hela så att ni kan bara se när hon laga mat och prata. Viveca Sten heter hon som har skrivit alla böker.
Här: http://www.vardagspuls.se/mat--recept/1104-viveca-stens-lammfile-med-kantarellpasta
Se hela vardagspuls här: https://www.tv4play.se/program/vardagspuls
Detta är alla hennes böker:
2008 ? I de lugnaste vatten (Filmatiserad 2010)
2009 ? I den innersta kretsen (Filmatiserad 2012)
2010 ? I grunden utan skuld (Filmatiserad 2013)
2011 ? I natt är du död (Filmatiserad 2014)
2012 ? I stundens hetta
2013 ? I farans riktning
2014 ? I maktens skugga
2015 - I samlingens namn
Filmatiseringar Redigera
2010 Del I av Morden i Sandhamn - baserad på I de lugnaste vatten
2012 Del II av Morden i Sandhamn - baserad på I den innersta kretsen
2013 Del III av Morden i Sandhamn - baserad på I grunden utan skuld
2014 Del IV av Morden i Sandhamn - baserad på I natt är du död

Nu så är hästarna inne. Så nu blir det Ängelby. Så te och mysa med det!! Det är livet;))
Ha en super bra kväll! Sov så himla gott// Ellen:)

Av Ellen Nilsson - 9 november 2015 18:06

Gode dag:)
Hoppas att ni mår super bra. Det har tyvärr inte jag gjort:(
Jag fick migrän när jag kom hem..:( det var därför att jag inte kunde blogga. I dag på jympan så händer det något tråkigt.:( jag rappade andan. Men jag har hämtat tillbaka mig. Det var så himla konstigt för att jag kände mig jätte glad. Sen skulle jag hoppa på en trampolin och trillade bakort. Så jag minns det iallafall. Men jag mår bra nu iallafall. Så förlåt för att jag inte har bloggat.
Men mamma var hemma en sväng för att ville kolla hur jag mår och då hade hon köpt choklad till mig. Men som ni ser på bilden så är det tomma papper och det är det för att dom har jag och mamma redan ätigt upp. Så det är inte gammla papper.
Jag vill också tacka så himla mycket för ni som maila mig. Jag får så himla mycket komplimanger tips om bloggen och så. Det är så himla roligt känner jag. TACK!!
Mammas mobil gick sönder i dag så vi måste försöka fixa en ny mobil till henne. Asso nu typ. Hon har ju sin jobbmobil men om hennes rektor ser det då blir det kanske inte så himla bra.:((
Om ni kollade på tv 1 i dag. Jag brukar inte kolla där men i dag kände jag att jag skulle det. Det handlade om djur plågeri. Jag är väldigt aktiv på Facebook och delar och så. Jag tycker så himla synd om djuren. Om jag har gjort något fult mot djuren då mår jag jätte dåligt. Det gör jag nästan nu för att jag känner att jag behöver städa kaninburen. Jag städade den föra veckan men jag brukar Altid städa den på en måndag men ja ja.
När jag kom hem då såg jag att hela min tvål hade lekt i hela min gympa påse. Så jag har fått tvätta hela en.
Agnes är och träna med pappa. Mamma träna också. Jag är hemma med hundarna. Så nu tänkte jag faktiskt såtera lite tvätt åt mamma.<3
Sen kommer bokbussen. Och sen efter det då ska jag strecka lax åt mig och mamma!!:)) Sen blir det ängelby... Äntligen !!!!'
Ha en superbra kväll!:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards